Doorgaan naar hoofdcontent

Zondag! Stakingsdag!

Aangezien het algemeen rookverbod  in België dit jaar in voege trad, moest de mensheid op zoek naar een nieuwe hobby, bij voorkeur eentje dat even schadelijk was voor gezondheid en economie. In België hebben de we de mosterd gehaald bij onze vrienden uit het verre oosten. Het wordt Moslims immers bij de geboorte met de theelepel ingegeven dat roken en alcohol des duivels oorkussen is. Ze hebben er dit jaar dan ook een nieuwe hobby uitgevonden om de tijd op een nuttige en educatieve manier te doden: betogen en manifesteren. Time Magazine heeft dit innovatief tijdverdrijf zelfs op hun cover gezet als eerbeton. En ja, als het regent in Tripoli en Caïro, dan druppelt het in Brussel.

De eerste signalen van deze nieuwe hobby werden afgelopen dagen waargenomen in Brussel waar Congolozen op straat kwamen om te betogen . Het werd een gezellige winter BBQ waarbij gebrek aan een mobiele BBQ-set hier en daar wagens werden gehanteerd. Innovatie van het hoogste niveau als je het mij vraagt. Ook onze vrienden van Sharia4Belgium hebben de smaak te pakken. Zij betoogden onlangs tegen het gedrocht van een Atomium en beloofden het volledig op eigen kosten tegen de grond te kwakken [Youtube]. Het hoeft geen betoog dat ook de vakbonden op deze hype willen meeliften. Hier en daar hoor je in de wandelgangen van de vakbonden zelfs gemor waarom er in het verleden geen patent is genomen op hun uitvinding.

Maar kijk, donderdag is het zover. De vakbonden gaan over op een algemene staking. Dat deze hobby het land miljoenen euro’s gaat kosten en voor veel ongemak gaat zorgen, ja dat beseffen de vakbonden heus wel. En dat deze betoging evenveel zin heeft als de F13-toets zoeken op uw klavier, ja dat weten ze ook. Gun die mensen toch ook eens een verzetje! Zijn andere hobby’s dan zoveel nuttiger misschien? Van karaoke word je toch ook niet de nieuwe Britney Spears en vissers die hun buit na de vangst terug in het water gooien, lijkt me ook niet het nuttigste wat de mensheid ooit heeft uitgevonden.

Waarom kunnen we deze hobby niet helpen structureren zodat er een minimum aan last is voor iedereen. In de eerste plaats pleit ik ervoor om de geschikte ruimte te zoeken voor deze hobby. Ik dacht aan het Sportpaleis, het ICC of waarom  niet de met sluiting bedreigde vuilnisbelt van Bordo Poniente in Mexico. Op die manier hebben de stakers genoeg ruimte om luid en duidelijk tegen elkaar te mekkeren als koeien in de wei zonder anderen last te bezorgen. We weten bovendien dat oefening kunst baart, vandaar mijn tweede pleidooi om ook genoeg momenten te voorzien voor de betogers om fingerspitzengefuhl te kweken. Ik dacht aan iedere eerste zondag van de maand. Gedaan met zondag Josdag. De heilig dag des heren moet de openbare biecht-en klaagstoel worden van de maatschappij. Ik reken alvast op een warme en massale opkomst!

Reacties

  1. Er is slechts 1 foutje geslopen in het betoog. Koeien mekkeren niet. Het gaat weldegelijk over schapen hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het spreekt voor zich dat ondergetekende dit met opzet heeft gedaan om te checken of er uberhaupt iemand mijn zever van onzinnige belangrijk staatsbelang volledig leest. Gefeliciteerd u hebt twee tickets voor Garry Haggar gewonnen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Logo Groupon versus nieuw logo Groen

Het is niet steeds eenvoudig om een nieuw logo uit je mouw te schudden, vraag dat maar aan de jongens en meisjes van Gap . Groen lanceerde deze week haar nieuwe huisstijl en toegegeven, het logo lijkt toch verdacht veel op dat van Groupon en ook de baselines zouden verre verwanten kunnen zijn. Misschien moeten we het zien als een vorm van recycling? Wie de vijf verschillen - ik vrees dat we zelfs niet zo ver gaan geraken - kan opsommen wint alvast een groene fluostift. Het kan ook een appelblauwzeegroen exemplaar worden, dat valt nog te Besien! Update : Blijkbaar is er nog een opvallende gelijkenis tussen het logo van Groen en dat van Armoede is een Onrecht. En daarmee is de code volledig gekraakt hoe het logo van Groen werd in elkaar geknutseld. Laat ons hopen dat ze er niet al te veel voor betaald hebben. Update 2 : Ondertussen is uitgelekt dat reclamebureau Salvo.be - dat instond voor de creatie - werd uitbetaald in bloemkolen, wortels en nestkastjes. Daarmee wordt he...

Rise of the Planet of the Apes: gehaaide plagiaat?

Het zal je maar overkomen om heel je leven in een kooi door te brengen. Geen gouden kooi, maar eentje met ijzeren staven en in plaats van een Perzisch tapijt een prikkend bedje van stro. Voor veel testdieren is dat hun toekomstbeeld. Het vormt ook het decor van 'Rise of the Planet of the Apes' [ Trailer ]. Ik kan me eigenlijk nog weinig herinneren van de originele 'Planet of the Apes' films die Hollywood op ons heeft afgevuurd, buiten de legendarische Vrijheidsbeeld-scène , ludiek overgedaan door The Simpsons . Het uitgangspunt van deze nieuwe apenfilm is de zoektocht naar het wondermiddel tegen Alzheimer. De proefkonijnen van dienst om dit middel te testen zijn - hoe kan u het toch zo goed raden - een stel apen. Het enige nadeel van dit wondermiddel is dat het de apen slimmer maakt. Vervang de apen door haaien en het stro door water en u krijgt direct het scenario van Deep Blue Sea . De paralellen zijn immers frapant: opgesloten dieren, de zoektocht naar het ultieme ...

29e Marketingcongres: Relevant is plezant

Marketeers zijn volgens vele van mijn vrienden "verkopers van warme lucht". Toen ik gisteren het ICC-gebouw in Gent opzocht voor het 29e Marketingcongres van Stichting Marketing volstond het dan ook om een spoor van smeltende sneeuw te zoeken. “Een slijmspoor had ook best volstaan”, hoor ik mijn buurvrouw nu al denken. We zijn als marketeer inderdaad niet altijd relevant en (s)lijmen de consument met valse beloftes. Het thema “Return on Relevance” is dan ook niet zo irrelevant gekozen. Alvast enkele gedachtesprongen die aan mijn hersenpan zijn aangevroren uit de verschillende sessies. Indien sommige paragrafen van deze blog u zouden vervelen dan kan u ook gewoon een sfeer-samenvattig krijgen door naar de bijhorende muziek te luisteren. Choose Life [ ► music ] We vuren volgens Barry Schwartz teveel productkeuzes af op onze consument waardoor ze verlammen zoals bij de parafix in Merlina. Indien ze toch komen tot een keuze blijven ze achter met een knagend gevoel want alles...