Doorgaan naar hoofdcontent

Yudai Copywriting

Download volledige CV

Netlash
30 december 2011 - Online Trendrapport 2012

De Tijd
1 december 2011 - Oh oh nee reality op den TV
16 september 2011 - De goddelijke verveling
2 september 2011 - Sexcuseer? Pornoster tegen wil en dank!
2 maart 2011 - Twitter Hoaxes: Digitale monsters van Loch Ness
17 januari 2011 - De digitale pater
18 november 2010 - Digitale beulen
5 november 2010 - De geboorte van het boek
30 september 2010 - Olifantenmarketing
17 augustus 2010 - De Datawolven van Wakkerdam

DMUpdate
September 2011 - Vroegtijdige Tweetlozing [tijdschrift]
September 2011 - Vlerick goes social [tijdschrift]
Mei 2011 - De database marketer als bruggenbouwer [tijdschrift]
Maart 2011 - Spammekoeken met slagroom [tijdschrift]
Maart 2011 - De digitale postduif [tijdschrift]
November 2010 - Fundraising Doctoraat met grote D [tijdschrift]
September 2010 - Groene Direct Marketingvingers [tijdschrift]
Juli 2010 - It takes two to Tango [tijdschrift]

Canvas
9 mei 2010 - The Virtual Revolution Deel 4
28 april 2010 - The Virtual Revolution Deel 3
22 april 2010 - The Virtual Revolution Deel 2
14 apil 2010 - The Virtual Revolution Deel 1

bpost
29 sepember 2010 - Hoe je van Gmail een snailmail kan maken
30 juni 2010 - Röntgen Direct Mails
31 mei 2010 - 13e Relationship marketing congres
20 april 2010 - Groene Direct Marketing

Flanders DC
6 juli 2011 - Google + gedachtesprongen
14 april 2011 - 3D Printen: sleutelen aan de toekomst
22 februari 2011 - De Solowheel
3 januari 2011 - Marketingjaar in een immanente notendop
28 december 2010 - bpost post uw sms
25 november 2010 - Rest in tweet met E-tomb
10 november 2010 - #4food lanceert innoverende etensstijl
28 september 2010 - De BijlmerEuro: Datakunst met een grote D

WDMCentral
10 augustus 2010 - Looking for a social media secretary

Populaire posts van deze blog

Logo Groupon versus nieuw logo Groen

Het is niet steeds eenvoudig om een nieuw logo uit je mouw te schudden, vraag dat maar aan de jongens en meisjes van Gap . Groen lanceerde deze week haar nieuwe huisstijl en toegegeven, het logo lijkt toch verdacht veel op dat van Groupon en ook de baselines zouden verre verwanten kunnen zijn. Misschien moeten we het zien als een vorm van recycling? Wie de vijf verschillen - ik vrees dat we zelfs niet zo ver gaan geraken - kan opsommen wint alvast een groene fluostift. Het kan ook een appelblauwzeegroen exemplaar worden, dat valt nog te Besien! Update : Blijkbaar is er nog een opvallende gelijkenis tussen het logo van Groen en dat van Armoede is een Onrecht. En daarmee is de code volledig gekraakt hoe het logo van Groen werd in elkaar geknutseld. Laat ons hopen dat ze er niet al te veel voor betaald hebben. Update 2 : Ondertussen is uitgelekt dat reclamebureau Salvo.be - dat instond voor de creatie - werd uitbetaald in bloemkolen, wortels en nestkastjes. Daarmee wordt he...

Rise of the Planet of the Apes: gehaaide plagiaat?

Het zal je maar overkomen om heel je leven in een kooi door te brengen. Geen gouden kooi, maar eentje met ijzeren staven en in plaats van een Perzisch tapijt een prikkend bedje van stro. Voor veel testdieren is dat hun toekomstbeeld. Het vormt ook het decor van 'Rise of the Planet of the Apes' [ Trailer ]. Ik kan me eigenlijk nog weinig herinneren van de originele 'Planet of the Apes' films die Hollywood op ons heeft afgevuurd, buiten de legendarische Vrijheidsbeeld-scène , ludiek overgedaan door The Simpsons . Het uitgangspunt van deze nieuwe apenfilm is de zoektocht naar het wondermiddel tegen Alzheimer. De proefkonijnen van dienst om dit middel te testen zijn - hoe kan u het toch zo goed raden - een stel apen. Het enige nadeel van dit wondermiddel is dat het de apen slimmer maakt. Vervang de apen door haaien en het stro door water en u krijgt direct het scenario van Deep Blue Sea . De paralellen zijn immers frapant: opgesloten dieren, de zoektocht naar het ultieme ...

29e Marketingcongres: Relevant is plezant

Marketeers zijn volgens vele van mijn vrienden "verkopers van warme lucht". Toen ik gisteren het ICC-gebouw in Gent opzocht voor het 29e Marketingcongres van Stichting Marketing volstond het dan ook om een spoor van smeltende sneeuw te zoeken. “Een slijmspoor had ook best volstaan”, hoor ik mijn buurvrouw nu al denken. We zijn als marketeer inderdaad niet altijd relevant en (s)lijmen de consument met valse beloftes. Het thema “Return on Relevance” is dan ook niet zo irrelevant gekozen. Alvast enkele gedachtesprongen die aan mijn hersenpan zijn aangevroren uit de verschillende sessies. Indien sommige paragrafen van deze blog u zouden vervelen dan kan u ook gewoon een sfeer-samenvattig krijgen door naar de bijhorende muziek te luisteren. Choose Life [ ► music ] We vuren volgens Barry Schwartz teveel productkeuzes af op onze consument waardoor ze verlammen zoals bij de parafix in Merlina. Indien ze toch komen tot een keuze blijven ze achter met een knagend gevoel want alles...