Doorgaan naar hoofdcontent

Het gespijsde brein

Stilstaan is achteruitgaan en met dit adagium in het achterhoofd was ik verheugd dat ik vandaag een opleiding Microsoft Dynamics CRM kon volgen. De opleiding werd gegeven door Traviata, een IT-bedrijf uit Diegem. Ik ben absoluut overtuigd geraakt van de kracht en de noodzaak van een krachtig relatiemanagementsysteem. Aan de opleiding zijn maandelange vergaderingen voorafgegaan waar ik (gelukkig) niet steeds deel van uitmaakte. Niets zo hatelijk als vergaderingen die niet productief zijn. Ik vermoed echter dat sommige collega's als jaarobjectief "vergaderingen plannen" hebben staan. Het jammere is dat tijdens dergelijke opleidingen discussies die reeds waren afgerond tijdens deze dergelijke vergaderrondes opnieuw worden opgerakeld. Het leek alsof er zout in een oorlogswondes werd gestrooid. Ik versta nu goed wat politiekers elke dag meemaken in het parlement. Eindeloze discussies met als enig doel de discusie an sich. Er is dan ook een reden dat de meeste politici zo lelijk zijn. Op die manier valt er nog iets te lachen en kunnen de dingen makkelijker gerelativeerd worden.

Zaterdag staat er weer een andere opleiding gepland en hopelijk vliegen er minder holle woorden in de lucht dan vandaag. Ik hoop tijdens een CMS opleiding(georganiseerd door Syntra Kortrijk) de kneepjes onder de knie te krijgen van het Content Management Systeem Drupal. Met de opleidingscheques van de Vlaamse Overheid valt de prijs zeer goed mee. Het enige nadeel is het vroege opstaan op een zaterdagochtend. Een mens moet er veel voor overhebben om het brein te spijsen, maar de intelligent boer die je achteraf kan laten is des te groter.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Logo Groupon versus nieuw logo Groen

Het is niet steeds eenvoudig om een nieuw logo uit je mouw te schudden, vraag dat maar aan de jongens en meisjes van Gap . Groen lanceerde deze week haar nieuwe huisstijl en toegegeven, het logo lijkt toch verdacht veel op dat van Groupon en ook de baselines zouden verre verwanten kunnen zijn. Misschien moeten we het zien als een vorm van recycling? Wie de vijf verschillen - ik vrees dat we zelfs niet zo ver gaan geraken - kan opsommen wint alvast een groene fluostift. Het kan ook een appelblauwzeegroen exemplaar worden, dat valt nog te Besien! Update : Blijkbaar is er nog een opvallende gelijkenis tussen het logo van Groen en dat van Armoede is een Onrecht. En daarmee is de code volledig gekraakt hoe het logo van Groen werd in elkaar geknutseld. Laat ons hopen dat ze er niet al te veel voor betaald hebben. Update 2 : Ondertussen is uitgelekt dat reclamebureau Salvo.be - dat instond voor de creatie - werd uitbetaald in bloemkolen, wortels en nestkastjes. Daarmee wordt he...

Rise of the Planet of the Apes: gehaaide plagiaat?

Het zal je maar overkomen om heel je leven in een kooi door te brengen. Geen gouden kooi, maar eentje met ijzeren staven en in plaats van een Perzisch tapijt een prikkend bedje van stro. Voor veel testdieren is dat hun toekomstbeeld. Het vormt ook het decor van 'Rise of the Planet of the Apes' [ Trailer ]. Ik kan me eigenlijk nog weinig herinneren van de originele 'Planet of the Apes' films die Hollywood op ons heeft afgevuurd, buiten de legendarische Vrijheidsbeeld-scène , ludiek overgedaan door The Simpsons . Het uitgangspunt van deze nieuwe apenfilm is de zoektocht naar het wondermiddel tegen Alzheimer. De proefkonijnen van dienst om dit middel te testen zijn - hoe kan u het toch zo goed raden - een stel apen. Het enige nadeel van dit wondermiddel is dat het de apen slimmer maakt. Vervang de apen door haaien en het stro door water en u krijgt direct het scenario van Deep Blue Sea . De paralellen zijn immers frapant: opgesloten dieren, de zoektocht naar het ultieme ...

29e Marketingcongres: Relevant is plezant

Marketeers zijn volgens vele van mijn vrienden "verkopers van warme lucht". Toen ik gisteren het ICC-gebouw in Gent opzocht voor het 29e Marketingcongres van Stichting Marketing volstond het dan ook om een spoor van smeltende sneeuw te zoeken. “Een slijmspoor had ook best volstaan”, hoor ik mijn buurvrouw nu al denken. We zijn als marketeer inderdaad niet altijd relevant en (s)lijmen de consument met valse beloftes. Het thema “Return on Relevance” is dan ook niet zo irrelevant gekozen. Alvast enkele gedachtesprongen die aan mijn hersenpan zijn aangevroren uit de verschillende sessies. Indien sommige paragrafen van deze blog u zouden vervelen dan kan u ook gewoon een sfeer-samenvattig krijgen door naar de bijhorende muziek te luisteren. Choose Life [ ► music ] We vuren volgens Barry Schwartz teveel productkeuzes af op onze consument waardoor ze verlammen zoals bij de parafix in Merlina. Indien ze toch komen tot een keuze blijven ze achter met een knagend gevoel want alles...