Doorgaan naar hoofdcontent

Het Ikea Terrorisme in Wilrijk

Indien Jezus onlangs was geboren dan had de messias het bezoek van de driekoningen ferm op zijn goddelijke buik mogen schrijven. De kans was reëel dat Caspar, Melchior en Balthasar naar de Ikea te Wilrijk waren afgezakt om te profiteren van de grote uitverkoop. Er wordt immers een nieuwe Ikea-vestiging gebouwd op enkele meters van het huidige filiaal.Omdat zot zijn geen zeer doet - ook niet in het nieuwe jaar - liet ondergetekende zich eveneens verleiden om mee te gaan. Noord-Korea was vermoedelijk een liefdevol vakantie-oord in vergelijking met de taferelen in de Wilrijkse Ikea-vestiging. De kerstsfeer met de boodschap van liefde en verdraagzaamheid leek wel volledig gedemonteerd in een rommelbak te liggen.

Het begon al bij de inkom. Kooplustige zondaars leken wel als uitgehongerde bizons in elkaars nek te blazen en konden bijna niet wachten om de Ikea-vestiging te bestormen. Toen de deuren eindelijk open gingen ervaarde ik het gevoel dat sardines in blik al jaren ondergaan. Eenmaal binnengekomen beklaagde ik me al direct dat ik in mijn nieuwjaarsbrief beloofd had geen pepperspray en tepelkemmen meer toe te passen op mensen die me voor de voeten liepen. Mijn hielen leek wel op de bumpers van botsauto's en ondergetekende zal waarschijnlijk nog dagen zitproblemen hebben door een stuk Aläng tafellamp die iemand met of zonder opzet in de drukte tegen het einde van mijn ruggegraat duwde. Na een halfuur te zijn geopend leek de Ikea-winkel wel een supermarkt tijdens de Sovjetunie of op een stuk vlees dat door uitgehongerde Piranas was afgekluifd. Alles wat los stond werd meegenomen. Er werd heel wat gevloekt, getrokken en vermoedelijk zullen er deze avond ook wel wat extra Childfocus-affiches worden verspreid van kinderen die hun ouders zijn kwijtegeraakt in de mensenmassa. Toen ik de kassa eenmaal gepasseerd was met mijn salontafeltje en deurmat viel er een slaak van verluchting dat ik de eerste grote uitdaging van het nieuwe jaar had overleefd.

En de drie koningen? Ik hoop dat ze op tijd waren gekomen, want toen we de parking verlieten had de politie de handen vol met het verkeer te regelen. Kindeke Jezus zal zich waarschijnlijk tevreden moeten stellen met een POÄNG-fauteuil die half uiteengereten was door de Ikea-terroristen. Het wordt weer tijd dat het terug Kerstmis is!











Reacties

Populaire posts van deze blog

Rise of the Planet of the Apes: gehaaide plagiaat?

Het zal je maar overkomen om heel je leven in een kooi door te brengen. Geen gouden kooi, maar eentje met ijzeren staven en in plaats van een Perzisch tapijt een prikkend bedje van stro. Voor veel testdieren is dat hun toekomstbeeld. Het vormt ook het decor van 'Rise of the Planet of the Apes' [ Trailer ]. Ik kan me eigenlijk nog weinig herinneren van de originele 'Planet of the Apes' films die Hollywood op ons heeft afgevuurd, buiten de legendarische Vrijheidsbeeld-scène , ludiek overgedaan door The Simpsons . Het uitgangspunt van deze nieuwe apenfilm is de zoektocht naar het wondermiddel tegen Alzheimer. De proefkonijnen van dienst om dit middel te testen zijn - hoe kan u het toch zo goed raden - een stel apen. Het enige nadeel van dit wondermiddel is dat het de apen slimmer maakt. Vervang de apen door haaien en het stro door water en u krijgt direct het scenario van Deep Blue Sea . De paralellen zijn immers frapant: opgesloten dieren, de zoektocht naar het ultieme

De Smart van één miljoen

“Het is gebeurd” zou Erik van Looy zeggen. Deze ochtend was ik getuige van een fenomeen waar archeologen binnen duizend jaar nog over gaan spreken. Mijn trouwe Smart Forfour – beter bekend als de pimped Smart Fortwo – heeft de historische kaap van de 100.000 kilometer overschreden. Ik had nooit gedacht dat ik de historische verjaardag zou vieren van mijn plastieken boterhamdoos op vier wielen toen ik hem zes jaar geleden kocht. Hij was toen amper 1 jaar oud en had reeds 13.000 kilometer met het asfalt gespeeld. Het was liefde op het eerste zicht. Voor amper zevenduizend euro mocht ik hem meenemen en sindsdien is de liefde alleen maar gegroeid. Zoals menig andere auto heeft hij heel soms eens een hoest of niesbui, maar rare kuren heeft hij eigenlijk nog nooit gehad. Ok, dit jaar heeft hij een lekke band gehad, maar welke bejaarde heeft er soms geen last van winderigheid? Zo’n zaken moet je met de mantel der liefde afdekken. Vorige maand is hij zonder problemen en steekpenningen door d

Jaaroverzicht: Het 2011 Museum

We schrijven het jaar 2021. De aarde moet nog steeds bekomen van de talrijke zonnestormen die onze blauwe planeet gedurende tien jaar hebben geteisterd. De eerste grote uitbarsting kwam er in december 2012. Technologie en vooruitgang werden als een kaartenhuisje van tafel geblazen. Alle elektronica ter wereld werd met een vingerknip evenveel waard als oud ijzer. Vliegtuigen werden als vliegen tegen de grond gemept, tablets werden gereduceerd tot duurbetaalde en nutteloze dienbladen en social media goeroes transformeerden in clochards die nog meer onzin uitkraamden dan tevoren.... lees verder via Issuu of in pdf . Download in pdf