Doorgaan naar hoofdcontent

A city Life: interieurbeurs zonder slingers



Wat moet het leven van een zwerver toch mooi en eenvoudig zijn. Je interieurkeuze is beperkt tot de beschikbare dozen die je aantreft op straat en bovendien kan je dagelijks kiezen wie je nieuwe buren worden. Ook aan dure verluchtingssystemen en overbetaalde EPC-rapporten heb je dan geen boodschap meer. Aangezien ik minder geluk heb in het leven en twee jaar geleden een huis heb gekocht, ben ik wel een beetje verplicht om de 'Yudai Mansion' deftig aan te kleden. Een deel van het budget zal alvast naar Ikea gaan. De broodkruimels van het budget die dan nog overschieten wil ik spenderen aan enkele eyecatchers voor in mijn woonst.

Ik hoopte gisteren op de interieurbeurs 'A City Life' te Antwerpen alvast wat inspiratie op te doen, maar kwam eerder van een kale reis terug. Ik had het gevoel dat er op de begrafenis van Whitney Houston meer leven en inspiratie zat en zwart van het volk zag het evenmin. Ik heb hooguit twee ideetjes opgedaan. Het eerste was 'book hook', een houten gadget die de traditionele bladwijzer vervangt. De overige aandacht ging naar enkele salontafeltjes die een leuk mechanisme hadden om het tafelblad te kantelen. Kortom, echt wijzer ben van deze interieurbeurs niet geworden. Hopelijk biedt de uitverkoop van Griekenland meer inspiratie.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Logo Groupon versus nieuw logo Groen

Het is niet steeds eenvoudig om een nieuw logo uit je mouw te schudden, vraag dat maar aan de jongens en meisjes van Gap . Groen lanceerde deze week haar nieuwe huisstijl en toegegeven, het logo lijkt toch verdacht veel op dat van Groupon en ook de baselines zouden verre verwanten kunnen zijn. Misschien moeten we het zien als een vorm van recycling? Wie de vijf verschillen - ik vrees dat we zelfs niet zo ver gaan geraken - kan opsommen wint alvast een groene fluostift. Het kan ook een appelblauwzeegroen exemplaar worden, dat valt nog te Besien! Update : Blijkbaar is er nog een opvallende gelijkenis tussen het logo van Groen en dat van Armoede is een Onrecht. En daarmee is de code volledig gekraakt hoe het logo van Groen werd in elkaar geknutseld. Laat ons hopen dat ze er niet al te veel voor betaald hebben. Update 2 : Ondertussen is uitgelekt dat reclamebureau Salvo.be - dat instond voor de creatie - werd uitbetaald in bloemkolen, wortels en nestkastjes. Daarmee wordt he...

Rise of the Planet of the Apes: gehaaide plagiaat?

Het zal je maar overkomen om heel je leven in een kooi door te brengen. Geen gouden kooi, maar eentje met ijzeren staven en in plaats van een Perzisch tapijt een prikkend bedje van stro. Voor veel testdieren is dat hun toekomstbeeld. Het vormt ook het decor van 'Rise of the Planet of the Apes' [ Trailer ]. Ik kan me eigenlijk nog weinig herinneren van de originele 'Planet of the Apes' films die Hollywood op ons heeft afgevuurd, buiten de legendarische Vrijheidsbeeld-scène , ludiek overgedaan door The Simpsons . Het uitgangspunt van deze nieuwe apenfilm is de zoektocht naar het wondermiddel tegen Alzheimer. De proefkonijnen van dienst om dit middel te testen zijn - hoe kan u het toch zo goed raden - een stel apen. Het enige nadeel van dit wondermiddel is dat het de apen slimmer maakt. Vervang de apen door haaien en het stro door water en u krijgt direct het scenario van Deep Blue Sea . De paralellen zijn immers frapant: opgesloten dieren, de zoektocht naar het ultieme ...

29e Marketingcongres: Relevant is plezant

Marketeers zijn volgens vele van mijn vrienden "verkopers van warme lucht". Toen ik gisteren het ICC-gebouw in Gent opzocht voor het 29e Marketingcongres van Stichting Marketing volstond het dan ook om een spoor van smeltende sneeuw te zoeken. “Een slijmspoor had ook best volstaan”, hoor ik mijn buurvrouw nu al denken. We zijn als marketeer inderdaad niet altijd relevant en (s)lijmen de consument met valse beloftes. Het thema “Return on Relevance” is dan ook niet zo irrelevant gekozen. Alvast enkele gedachtesprongen die aan mijn hersenpan zijn aangevroren uit de verschillende sessies. Indien sommige paragrafen van deze blog u zouden vervelen dan kan u ook gewoon een sfeer-samenvattig krijgen door naar de bijhorende muziek te luisteren. Choose Life [ ► music ] We vuren volgens Barry Schwartz teveel productkeuzes af op onze consument waardoor ze verlammen zoals bij de parafix in Merlina. Indien ze toch komen tot een keuze blijven ze achter met een knagend gevoel want alles...