Wie het in de Middeleeuwen wou maken als marketeer moest als orator het marktplein op om luidkeels de trommelvliezen te bestoken van toevallige voorbijgangers. Honderden jaren later hebben ze de orator vervangen door social media managers die de traditionele markten hebben ingeruild voor digitale fora. De jobs voor conversation en social media managers lijken de laatste tijd wel als paddestoelen uit de grond te schieten. Vlerick Leuven Gent Management School heeft echter al sinds vorig jaar een dergelijke marketeer in dienst. Met plezier draai ik collega Ilse Himschoot de duimschroeven aan voor een kort interview [lees verder op DMUpdate.be]
Het is niet steeds eenvoudig om een nieuw logo uit je mouw te schudden, vraag dat maar aan de jongens en meisjes van Gap . Groen lanceerde deze week haar nieuwe huisstijl en toegegeven, het logo lijkt toch verdacht veel op dat van Groupon en ook de baselines zouden verre verwanten kunnen zijn. Misschien moeten we het zien als een vorm van recycling? Wie de vijf verschillen - ik vrees dat we zelfs niet zo ver gaan geraken - kan opsommen wint alvast een groene fluostift. Het kan ook een appelblauwzeegroen exemplaar worden, dat valt nog te Besien! Update : Blijkbaar is er nog een opvallende gelijkenis tussen het logo van Groen en dat van Armoede is een Onrecht. En daarmee is de code volledig gekraakt hoe het logo van Groen werd in elkaar geknutseld. Laat ons hopen dat ze er niet al te veel voor betaald hebben. Update 2 : Ondertussen is uitgelekt dat reclamebureau Salvo.be - dat instond voor de creatie - werd uitbetaald in bloemkolen, wortels en nestkastjes. Daarmee wordt het ge
Reacties
Een reactie posten