Nadat God de vader op de eerste paar dagen man, vrouw, dier en andere futiliteiten uit zijn lange mouw had geschud, bedacht hij op de zevende dag de televisie. Het duurde echter nog duizenden jaren eer de mens elektriciteit had uitgevonden om het ding effectief aan de praat te krijgen. Eenmaal dat gebeurd was, stond de mensaap voor een nieuw dilemma: de elektrische visbak moest gevuld worden met programma’s. Hier wringt mijns inziens in Vlaanderen steeds meer en meer het schoentje de laatste tijd. Aangezien creativiteit en inspiratie bij momenten even zeldzaam zijn op de Vlaamse buis als konijnen die het geluid van een wortel kunnen imiteren, worden doorgaans programma’s op ons afgevuurd die smaken naar herkauwd konijnenvoer. [lees mijn artikel verder op De Tijd].
Het is niet steeds eenvoudig om een nieuw logo uit je mouw te schudden, vraag dat maar aan de jongens en meisjes van Gap . Groen lanceerde deze week haar nieuwe huisstijl en toegegeven, het logo lijkt toch verdacht veel op dat van Groupon en ook de baselines zouden verre verwanten kunnen zijn. Misschien moeten we het zien als een vorm van recycling? Wie de vijf verschillen - ik vrees dat we zelfs niet zo ver gaan geraken - kan opsommen wint alvast een groene fluostift. Het kan ook een appelblauwzeegroen exemplaar worden, dat valt nog te Besien! Update : Blijkbaar is er nog een opvallende gelijkenis tussen het logo van Groen en dat van Armoede is een Onrecht. En daarmee is de code volledig gekraakt hoe het logo van Groen werd in elkaar geknutseld. Laat ons hopen dat ze er niet al te veel voor betaald hebben. Update 2 : Ondertussen is uitgelekt dat reclamebureau Salvo.be - dat instond voor de creatie - werd uitbetaald in bloemkolen, wortels en nestkastjes. Daarmee wordt het ge
Eens temeer reden om uw televisieabonnement op te zeggen.
BeantwoordenVerwijderen