Ik heb om mijn blog al meermaals neergepend dat de klachten die bij het JEP (Jury voor eerlijke Ethische Praktijken inzake reclame) komen doorgaans een groot Bassie en Adriaan-gehalte hebben. En kijk, een nieuwe kloneske klacht heeft de JEP zelfs gegrond verklaard. Het slachtoffer van dienst is Sloggi. De reclame-campagne "Tour de Sloggi" waarin vrouwen een slip dragen in de kleuren van de klassementstruien is gebrandmerkt als "afbreuk aan de waardigheid van de vrouw".
Onbegrijpelijk als je het mij vraagt. Vermoedelijk zitten er onder de aanklagers een aantal cellulitis-walvissen die het niet kunnen verkroppen dat er fijne vleeswaren worden geëtaleerd. Ik hoop dat er boerka-verplichting komt voor dergelijke verzuurde mensen. Dat zou pas verantwoord zijn in het straatbeeld!
Onbegrijpelijk als je het mij vraagt. Vermoedelijk zitten er onder de aanklagers een aantal cellulitis-walvissen die het niet kunnen verkroppen dat er fijne vleeswaren worden geëtaleerd. Ik hoop dat er boerka-verplichting komt voor dergelijke verzuurde mensen. Dat zou pas verantwoord zijn in het straatbeeld!
Vallen Belgen dan niet op mooie billen? Rare jongens...
BeantwoordenVerwijderenIk denk persoonlijk niet dat er enige vrouw is die aanstoot neemt aan deze reclame. Als zelf vrouw zijnde is de reactie van JEP ronduit belachelijk... MAAR heeft er al eens iemand gedacht aan de politieke kracht van ASO? Ik kan me wel inbeelden dat onze chauvinistische Fransen het niet leuk vinden dat een merk - die nota bene geen TdF sponsor is - zomaar op hun golf mee-surft. Zeg dus niet zomaar 't is weer een vrouw, als het om JEP gaat!
BeantwoordenVerwijderen