Doorgaan naar hoofdcontent

Tour de Sloggi opgedoekt

Ik heb om mijn blog al meermaals neergepend dat de klachten die bij het JEP (Jury voor eerlijke Ethische Praktijken inzake reclame) komen doorgaans een groot Bassie en Adriaan-gehalte hebben. En kijk, een nieuwe kloneske klacht heeft de JEP zelfs gegrond verklaard. Het slachtoffer van dienst is Sloggi. De reclame-campagne "Tour de Sloggi" waarin vrouwen een slip dragen in de kleuren van de klassementstruien is gebrandmerkt als "afbreuk aan de waardigheid van de vrouw".

Onbegrijpelijk als je het mij vraagt. Vermoedelijk zitten er onder de aanklagers een aantal cellulitis-walvissen die het niet kunnen verkroppen dat er fijne vleeswaren worden geëtaleerd. Ik hoop dat er boerka-verplichting komt voor dergelijke verzuurde mensen. Dat zou pas verantwoord zijn in het straatbeeld!

Reacties

  1. Vallen Belgen dan niet op mooie billen? Rare jongens...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk persoonlijk niet dat er enige vrouw is die aanstoot neemt aan deze reclame. Als zelf vrouw zijnde is de reactie van JEP ronduit belachelijk... MAAR heeft er al eens iemand gedacht aan de politieke kracht van ASO? Ik kan me wel inbeelden dat onze chauvinistische Fransen het niet leuk vinden dat een merk - die nota bene geen TdF sponsor is - zomaar op hun golf mee-surft. Zeg dus niet zomaar 't is weer een vrouw, als het om JEP gaat!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Logo Groupon versus nieuw logo Groen

Het is niet steeds eenvoudig om een nieuw logo uit je mouw te schudden, vraag dat maar aan de jongens en meisjes van Gap. Groen lanceerde deze week haar nieuwe huisstijl en toegegeven, het logo lijkt toch verdacht veel op dat van Groupon en ook de baselines zouden verre verwanten kunnen zijn. Misschien moeten we het zien als een vorm van recycling? Wie de vijf verschillen - ik vrees dat we zelfs niet zo ver gaan geraken - kan opsommen wint alvast een groene fluostift. Het kan ook een appelblauwzeegroen exemplaar worden, dat valt nog te Besien!


Update: Blijkbaar is er nog een opvallende gelijkenis tussen het logo van Groen en dat van Armoede is een Onrecht. En daarmee is de code volledig gekraakt hoe het logo van Groen werd in elkaar geknutseld. Laat ons hopen dat ze er niet al te veel voor betaald hebben.




Update 2: Ondertussen is uitgelekt dat reclamebureau Salvo.be - dat instond voor de creatie - werd uitbetaald in bloemkolen, wortels en nestkastjes. Daarmee wordt het gerucht de kop i…

Lincoln en de blanke Telenet slavin

“My kingdom for a horse,” moet Richard III als laatste woorden hebben uitgezucht op het slagveld. In mijn geval zou het eerder een blanke slavin zijn in ruil voor mijn Yudaiaans koninkrijk. In mijn mentale schatkamer blijven immers zoveel ideeën en plannen onaangeroerd wegens tijdsgebrek. Een blanke slavin zou een deel van dit tijdsgebrek kunnen compenseren. Koken, stofzuigen of mijn wagen een goede beurt geven. Het zijn maar enkele voorbeelden die al een flinke slok op de borrel zouden schelen. De kans is echter groot dat Lincoln vanuit zijn graf zou herrijzen om mij een paar zombiaanse motten om mijn oren zou geven met zijn hoge hoed. De armse stakkerd had tijdens zijn ambtstermijn van de afschaffing van de slavenarbeid een punt gemaakt en met succes.

Zoveel jaar na datum vond Steven Spielberg de heldendaad van Lincoln belangrijk genoeg om er een film van maar liefst 2,5 uur aan te wijden. Afgelopen weekend ben ik naar het epos gaan kijken dat genomineerd is voor 12 oscars. Laat ik…