Doorgaan naar hoofdcontent

Twitter: bloggen zonder glitter

Twitter is een hot issue tegenwoordig en dat komt niet enkel door het bloedhete weer. Voor de enkele huismoeders met een internetallergie en domme blondjes die de voorkant van hun laptop niet vinden, een definitie van het fenomeen: "Twitter is een sociale netwerksite waarbij een gebruiker korte berichtjes publiceert van maximaal 140 tekens via email of sms over de activiteiten waarmee de gebruiker op dat moment bezig is." Kortom, een voyeuristische microblog voor luie mensen. Het rare - in mijn ogen althans - is dat het veel mensen bezig houdt. Vermoedelijk omdat Big Brother niet meer op de buis is. Er bestaan zelfs marketingbureaus die twitteren over een product als dienst aanbieden of marketing-agentschappen die van twitteren hun core business hebben gemaakt.

Ondanks de populariteit van Twitter is het ironisch dat slechts een mindeheid van de mensen Twitter echt hanteert. Uit een studie van de Harvard Business School bleek alvast dat slechts 10 procent van de leden 90 procent van de content levert. Bovendien blijkt een andere studie (Hubspot) dat meer dan de helft van de twitteraars hun berichten niet regelmatig controleert. Voor mij blijft Twitter de ondermaatse micro-golfovenmaaltijd van het bloggen. Twitter is bloggen zonder glitter.

Update [10/10/09]
Omdat principes er zijn om overboord te gooien, heb ik mezelf toch overtuigd om te flirten met twitter. Mijn voorliefde voor Blogger of Wordpress zal me echter een slechte overspelige minnaar maken. Het doorprikken van het Twittermaagdenvliesje deed alleszins geen pijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Logo Groupon versus nieuw logo Groen

Het is niet steeds eenvoudig om een nieuw logo uit je mouw te schudden, vraag dat maar aan de jongens en meisjes van Gap. Groen lanceerde deze week haar nieuwe huisstijl en toegegeven, het logo lijkt toch verdacht veel op dat van Groupon en ook de baselines zouden verre verwanten kunnen zijn. Misschien moeten we het zien als een vorm van recycling? Wie de vijf verschillen - ik vrees dat we zelfs niet zo ver gaan geraken - kan opsommen wint alvast een groene fluostift. Het kan ook een appelblauwzeegroen exemplaar worden, dat valt nog te Besien!


Update: Blijkbaar is er nog een opvallende gelijkenis tussen het logo van Groen en dat van Armoede is een Onrecht. En daarmee is de code volledig gekraakt hoe het logo van Groen werd in elkaar geknutseld. Laat ons hopen dat ze er niet al te veel voor betaald hebben.




Update 2: Ondertussen is uitgelekt dat reclamebureau Salvo.be - dat instond voor de creatie - werd uitbetaald in bloemkolen, wortels en nestkastjes. Daarmee wordt het gerucht de kop i…

Lincoln en de blanke Telenet slavin

“My kingdom for a horse,” moet Richard III als laatste woorden hebben uitgezucht op het slagveld. In mijn geval zou het eerder een blanke slavin zijn in ruil voor mijn Yudaiaans koninkrijk. In mijn mentale schatkamer blijven immers zoveel idee├źn en plannen onaangeroerd wegens tijdsgebrek. Een blanke slavin zou een deel van dit tijdsgebrek kunnen compenseren. Koken, stofzuigen of mijn wagen een goede beurt geven. Het zijn maar enkele voorbeelden die al een flinke slok op de borrel zouden schelen. De kans is echter groot dat Lincoln vanuit zijn graf zou herrijzen om mij een paar zombiaanse motten om mijn oren zou geven met zijn hoge hoed. De armse stakkerd had tijdens zijn ambtstermijn van de afschaffing van de slavenarbeid een punt gemaakt en met succes.

Zoveel jaar na datum vond Steven Spielberg de heldendaad van Lincoln belangrijk genoeg om er een film van maar liefst 2,5 uur aan te wijden. Afgelopen weekend ben ik naar het epos gaan kijken dat genomineerd is voor 12 oscars. Laat ik…