Doorgaan naar hoofdcontent

I Love #doofpotaffaires

Wat is er zaliger dan op een mooie lentedag zonder jas buiten te lopen. Het leek vrijdag wel of de eerste zonnestralen een rode loper vormden. De vogeltjes toverden een welkomstlied uit hun bekjes alsof er een Afrikaans staatshoofd op Melsbroek was geland. Op zo'n dagen is de batterij weer eens opgeladen en kan er bijna niks verkeerd gaan. Nu ja, dat denk je dan alleszins. Blijkbaar had een delegatie van mieren beslist om bij dit mooie lenteweer op survival te trekken in de koffie-automaat op mijn werk. Als apotheose werd gekozen om een plons te nemen in mijn kopje koffie. Reanimatie kon helaas niet meer baten voor deze kleine vriendjes. Een groot deel is verdronken in de hete substantie en eentje (het kunnen er meer zijn) zal pas - na het passeren via mijn darmkanaal - het levenslicht terug zien. Ik besef dat Gaia mij dit niet in dank afneemt, maar ze mogen zelf eens mond-op-mond toepassen op een mier. Ik maak me trouwens meer en meer zorgen om het weer de laatste tijd. Niet zozeer de bezorgdheid van de opwarming an sich, maar veel eerder door het gebrainwash dat we ons zorgen moeten maken.

Met de film "An inconvient Truth" van de wannabee president Al Gore was het hek van de dam: We zouden bang moeten worden voor de opwarming van de aarde. Toen ik op Pasen echter de gordijnen 's ochtends open deed om een blik te werpen op de buitenwereld, werden mijn ogen verblind door de felle zon op een wit winterlandschap. Koning Winter had blijkbaar een kleine kopstoot uitgedeeld aan de lente. De winterprik bleef welliswaar beperkt tot witte tuinen en ondergesneeuwde auto's, maar het doembeeld van de opwarming van de aarde mocht wat mij betreft toch even in de ijskast worden geplaatst. Het is blijkbaar al meer dan 50 jaar geleden dat we nog eens een witte Pasen hadden gehad. Jezus zou voor minder terug in zijn grot gekropen zijn bij dergelijk kil weer en de verwarming hebben opgezet.

Ik laat de hele polemiek van de opwarming aan me voorbijgaan. Als het de voedselprijzen niet zijn, dan moeten we ons zorgen maken over de opwarming van de aarde. Als we ons geen zorgen moeten maken over het warme weer dan duiken de politieke donderwolken boven Brussel-Halle-Vilvoorde weer eens op. Het enige weerfenomeen dat mijn volledige aandacht kreeg vandaag was de mist. Ik ben namelijk de cinemazaal ingedoken om de nieuwste film van Frank Darabont (topregisseur van The Green Mile en The Shawshank Redemption) te geen bekijken: "The Mist". Het scenario was van horrorkoning Stephen King en het heeft me van de eerste minuut tot de laatste kunnen boeien. Een cinematografisch orgasme voor de ogen. De film was mijns inziens stukken beter dan de onterecht bekroonde film "An inconvient Truth". Deze documentaire heeft met geen woord gerept over de gevaren van de mist en de gevaarlijke en bloeddorstige creaturen die er zich volgens Stephen King in verschuilen. Zo zie je maar dat de zelfs politiekers als Al Gore ons kunstmatig dom houden en de echte waarheid over het weer in de doofpot stoppen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Logo Groupon versus nieuw logo Groen

Het is niet steeds eenvoudig om een nieuw logo uit je mouw te schudden, vraag dat maar aan de jongens en meisjes van Gap . Groen lanceerde deze week haar nieuwe huisstijl en toegegeven, het logo lijkt toch verdacht veel op dat van Groupon en ook de baselines zouden verre verwanten kunnen zijn. Misschien moeten we het zien als een vorm van recycling? Wie de vijf verschillen - ik vrees dat we zelfs niet zo ver gaan geraken - kan opsommen wint alvast een groene fluostift. Het kan ook een appelblauwzeegroen exemplaar worden, dat valt nog te Besien! Update : Blijkbaar is er nog een opvallende gelijkenis tussen het logo van Groen en dat van Armoede is een Onrecht. En daarmee is de code volledig gekraakt hoe het logo van Groen werd in elkaar geknutseld. Laat ons hopen dat ze er niet al te veel voor betaald hebben. Update 2 : Ondertussen is uitgelekt dat reclamebureau Salvo.be - dat instond voor de creatie - werd uitbetaald in bloemkolen, wortels en nestkastjes. Daarmee wordt het ge

Rise of the Planet of the Apes: gehaaide plagiaat?

Het zal je maar overkomen om heel je leven in een kooi door te brengen. Geen gouden kooi, maar eentje met ijzeren staven en in plaats van een Perzisch tapijt een prikkend bedje van stro. Voor veel testdieren is dat hun toekomstbeeld. Het vormt ook het decor van 'Rise of the Planet of the Apes' [ Trailer ]. Ik kan me eigenlijk nog weinig herinneren van de originele 'Planet of the Apes' films die Hollywood op ons heeft afgevuurd, buiten de legendarische Vrijheidsbeeld-scène , ludiek overgedaan door The Simpsons . Het uitgangspunt van deze nieuwe apenfilm is de zoektocht naar het wondermiddel tegen Alzheimer. De proefkonijnen van dienst om dit middel te testen zijn - hoe kan u het toch zo goed raden - een stel apen. Het enige nadeel van dit wondermiddel is dat het de apen slimmer maakt. Vervang de apen door haaien en het stro door water en u krijgt direct het scenario van Deep Blue Sea . De paralellen zijn immers frapant: opgesloten dieren, de zoektocht naar het ultieme

Relnichtenpoeder in Komen Eten

Toen God de Vader op de 8e dag het kijkkastje schiep, stak hij er naast de afstandsbediening ook de opdracht bij dat het ding op een zinvolle manier zou worden gevuld. Blijkbaar is dat laatste gegeven doorheen de geschiedenis verloren gegaan en drukt ondergetekende nog maar sporadisch de aanzetknop van de televisie in. Blijkbaar ben ik niet de enige want in de Verenigde Staten zitten de televisiestations met de handen in haren door een ongeziene daling in de kijkcijfers. Deze week heb ik mezelf echter nog eens overhaald om naar het VT4-programma 'Komen Eten' te kijken. Ik had gedacht dat we met Lesey-Ann Poppe, het meest hersenloze neukpopje dat mijn beeldscherm ooit heeft gesierd, alles hadden gehad, maar blijkbaar niet. God de vader had precies nog wat roze relnichtenpoeder over en schiep Glenn. Daar waar holebi's al jaren vechten tegen vooroordelen en negatieve beeldvorming, vormde deze adoptiezoon van Jimmy B juist de überrelnicht die zijn handjes nog meer laat wa