What if I told you that the pope is getting married tomorrow with the man of his life or that Elvis and Michael Jackson are still alive and kicking, you would probably call me insane. If I tweeted on the other hand that Starbucks is giving away free drinks today, you would call me a hero and retweet this information. Nobody – or perhaps a few clever tweeps – would check this information. Hundreds of people would immediately go to Starbucks and demand their free drinks. Though, after a few minutes happy faces would fade away when the hunger for free coffee makes place for reality. Starbucks could eat – or in their case drink – me alive. My successful hoax caused damage to the Starbucks image. Though, Starbucks wouldn’t be the first. [continue reading my blogpost on the Conversation Manager].
Het zal je maar overkomen om heel je leven in een kooi door te brengen. Geen gouden kooi, maar eentje met ijzeren staven en in plaats van een Perzisch tapijt een prikkend bedje van stro. Voor veel testdieren is dat hun toekomstbeeld. Het vormt ook het decor van 'Rise of the Planet of the Apes' [ Trailer ]. Ik kan me eigenlijk nog weinig herinneren van de originele 'Planet of the Apes' films die Hollywood op ons heeft afgevuurd, buiten de legendarische Vrijheidsbeeld-scène , ludiek overgedaan door The Simpsons . Het uitgangspunt van deze nieuwe apenfilm is de zoektocht naar het wondermiddel tegen Alzheimer. De proefkonijnen van dienst om dit middel te testen zijn - hoe kan u het toch zo goed raden - een stel apen. Het enige nadeel van dit wondermiddel is dat het de apen slimmer maakt. Vervang de apen door haaien en het stro door water en u krijgt direct het scenario van Deep Blue Sea . De paralellen zijn immers frapant: opgesloten dieren, de zoektocht naar het ultieme
Reacties
Een reactie posten