Doorgaan naar hoofdcontent

I Love #Moederkoek

De baarmoeder is vermoedelijk het enige gratis sterrenhotel ter wereld. We verblijven er 9 maanden in cocon van warmte en liefde. We knabbelen van de moederkoek en slurpen via de navelstreng alle smoothies naar binnen. Na ons verblijf checken we out - soms is het wat wringen om door de deur te kunnen - en staan we in het middelpunt van belangstelling. Iedereen komt boven ons wiegje hangen en trekt gekke bekken die zelfs Emiel Goelen doen verbleken. Vandaag was het mijn beurt om Alice te bezoeken, het nieuwe liefdesproduct van marketingcollega Laurence en haar Franse loverboy Jacques. Het kleintje was een ware streling voor het oog. Je zou er zo in willen bijten, maar dat mocht niet.

Mijn vrouwelijke collega's lieten hun bevallingsverhalen op mij los en het was alsof er een duiveltje azijnzuur plaste op mijn trommelvliezen. Het moet als vrouw een ware marteling zijn om te bevallen. Ik vond de hamvraag "Wat doe je als je kind lelijk is" een boeiende levensvraag en ik vermoed dat er een gat in de markt bestaat. Een e-bay-shop om je lelijke spruit te wisselen voor een beter exemplaar, baby-bottox-spuiten en plastische babychirurgie zijn volgens mij zaken waar nog niemand heeft over nagedacht. Het zou een waar gat in de markt kunnen betekenen. Net zoals de Speculaaspasta. Fannie, een collega van me, is overtuigd van de smaak van dit product, maar mij lijkt het me meer op een gemalen bruine koe in een steriliseerbokaal. Misschien op een sneetje moederkoek wil ik het wel eens proberen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Logo Groupon versus nieuw logo Groen

Het is niet steeds eenvoudig om een nieuw logo uit je mouw te schudden, vraag dat maar aan de jongens en meisjes van Gap. Groen lanceerde deze week haar nieuwe huisstijl en toegegeven, het logo lijkt toch verdacht veel op dat van Groupon en ook de baselines zouden verre verwanten kunnen zijn. Misschien moeten we het zien als een vorm van recycling? Wie de vijf verschillen - ik vrees dat we zelfs niet zo ver gaan geraken - kan opsommen wint alvast een groene fluostift. Het kan ook een appelblauwzeegroen exemplaar worden, dat valt nog te Besien!


Update: Blijkbaar is er nog een opvallende gelijkenis tussen het logo van Groen en dat van Armoede is een Onrecht. En daarmee is de code volledig gekraakt hoe het logo van Groen werd in elkaar geknutseld. Laat ons hopen dat ze er niet al te veel voor betaald hebben.




Update 2: Ondertussen is uitgelekt dat reclamebureau Salvo.be - dat instond voor de creatie - werd uitbetaald in bloemkolen, wortels en nestkastjes. Daarmee wordt het gerucht de kop i…

Lincoln en de blanke Telenet slavin

“My kingdom for a horse,” moet Richard III als laatste woorden hebben uitgezucht op het slagveld. In mijn geval zou het eerder een blanke slavin zijn in ruil voor mijn Yudaiaans koninkrijk. In mijn mentale schatkamer blijven immers zoveel idee├źn en plannen onaangeroerd wegens tijdsgebrek. Een blanke slavin zou een deel van dit tijdsgebrek kunnen compenseren. Koken, stofzuigen of mijn wagen een goede beurt geven. Het zijn maar enkele voorbeelden die al een flinke slok op de borrel zouden schelen. De kans is echter groot dat Lincoln vanuit zijn graf zou herrijzen om mij een paar zombiaanse motten om mijn oren zou geven met zijn hoge hoed. De armse stakkerd had tijdens zijn ambtstermijn van de afschaffing van de slavenarbeid een punt gemaakt en met succes.

Zoveel jaar na datum vond Steven Spielberg de heldendaad van Lincoln belangrijk genoeg om er een film van maar liefst 2,5 uur aan te wijden. Afgelopen weekend ben ik naar het epos gaan kijken dat genomineerd is voor 12 oscars. Laat ik…